دانلود چارچوب و مبانی نظری رسانه و سواد رسانه ای با فرمت word|42103480

دانلود چارچوب و مبانی نظری رسانه و سواد رسانه ای با فرمت word خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رسانه و سواد رسانه ای با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد مشخصات فایدانلود چارچوب و مبانی نظری رسانه و سواد رسانه ای با فرمت word|42103480|school|مبانی نظری رسانه,ادبیات نظری رسانه,چارچوب نظری رسانه,فصل دوم پایان نامه رسانه,خرید مبانی نظری رسانه
دانلود چارچوب و مبانی نظری رسانه و سواد رسانه ای با فرمت word

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رسانه و سواد رسانه ای با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد


مشخصات فایل
تعداد صفحات27
حجم43/553 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رسانه و سواد رسانه ای با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ را باید دهه های پیوند و ارتباط این حوزه؛ یعنی حوزه سواد رسانه ای با تفکرات انتقادی دانست. در این سالها، دپارتمان های دانشگاهی تحلیل فیلم در سراسر ایالات متحده و انگلستان، کار خود را آغاز کرده و فیلم های روز را مورد تحلیل قرار دادند. اینگونه از سواد، در کانادا به عنوان اولین کشور، به صورت رسمی از طرف نظام آموزش و پرورش پذیرفته و جزء برنامه های درسی مدارس گنجانده شد . برای اولین بار در سال ۱۹۲۹ گروه آموزشی لندن از معلمان خواست تا مهارت های خاص تحلیل و ارزش گذاری فیلم را به دانش آموزان بیاموزانند که این مسئله پس از سال ۱۹۹۰ نیز در آمریکا به طور جدی مورد توجه قرار گرفت.


سازمان بین المللی یونسكو، به طور فعال ، از دهه 1960 به بعد ، به پشتیبانی از آموزش رسانه ای همت گماشت و تلاش كرد در این زمینه برنامه ای جهانی را اجرا كند . از نظر صاحبنظران یونسكو ، آموزش رسانه ای به مثابه راهكاری مناسب توان جبران نابرابری اطلاعاتی بین كشورهای شمال و جنوب را دارد . زیرا از یكسو ، كشورهای شمال به تولید ، كنترل و توزیع اطلاعات می پردازند و از سوی دیگر كشورهای جنوب صرفا دریافت كننده منفعل هستند.

فهرست مطالب

مرور تاریخی

نگاهی کلی به تاریخچه سواد رسانه ای

فرآیند تاریخی موضوع

تاریخچه سواد رسانه ای در کشورها

مرور تجربی

پژوهش های داخل کشور

پژوهش های خارج از کشور

منابع






"