دانلود تحقیق برنامه درسی و کارکردهای تربیتی مدارس با فرمت ورد|42097741

هدف از این تحقیق بررسی برنامه درسی و کارکردهای تربیتی مدارس با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات33حجم34/1011 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل هدف از این تحقیق بررسی برنامه درسی دانلود تحقیق برنامه درسی و کارکردهای تربیتی مدارس با فرمت ورد|42097741|school|دانلود تحقیق برنامه درسی,تحقیق برنامه درسی doc,تحقیق کامل برنامه درسی,تحقیق درباره برنامه درسی,تحقیق برنامه درسی با فرمت ورد,تحقیق درمورد برنامه چیست,تحقیق دانش آموزی درباره برنامه,تحقیق دانشجویی درباره برنامه

هدف از این تحقیق بررسی برنامه درسی و کارکردهای تربیتی مدارس با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات33حجم34/1011 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل
هدف از این تحقیق بررسی برنامه درسی و کارکردهای تربیتی مدارس با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

فهرست مطالب

معنی و مفهوم برنامه درسی

برنامه درسی مدارس

برنامه درسی قصد شده

کارکردهای تربیتی مدارس

یک نگاه کلی به برنامه درسی

معنی و مفهوم برنامه درسی

برنامه درسی مدارس

برنامه درسی قصد شده

کارکردهای تربیتی مدارس

یک نگاه کلی به برنامه درسی

ویژگی های برنامه ی درسی پنهان

رویکردهای برنامه ی درسی پنهان

عوامل موثر در شکل گیری برنامه ی درسی پنهان

برنامه ی درسی

برنامه ی درسی پنهان (ضمنی) و برنامه درسی (پوچ)

برنامه درسی پوچ پنهان

برنامه درسی پنهان و طراحی آموزشی

رابطه ی تدریس با برنامه ی درسی پنهان

منابع

از برنامه ریزی درسی تعاریف گوناگونی ارائه شده است؛ این گوناگونی ناشی از رویکردها و موضع گیری های مختلفی است که درباره آموزش و پرورش وجود دارد. این رویکردهای مختلف بر برنامه ریزی درسی نیز تاثیر می گذارد. گروهی با توجه به آموزه های «آموزش و پرورش پیشرفته»، که بر محوریت کودک تاکید دارد، بر آنند که آموزش و پرورش و برنامه های آن باید متناسب با نیازهای یادگیرندگان باشد و گروه دیگر بر نیازهای جامعه و مسائل زندگی در جامعه تاکید می ورزند و مطالعه «جامعه شنناسی برنامه ریزی درسی»را ضروری می دانند(قورچیان و همکاران،43:1383).

گروه دیگری از اندیشمندان بر ارزش «دانش» و یادگیری آن تمایل دارند و بر برنامه ریزی «موضوع ـ محور» یا«دیسپلین ـ محوری» تاکید می ورزند و بر توسعه تفکر اصرار دارند. مربیان تربیتی و دانشمندانی نیز هستند که آموزش و پرورش و به تبع آن برنامه ریزی درسی را ساخت «فرهنگی ـ سیاسی» می دانند. به نظر این گروه «ایده ها»، نظرات، و تفکرات درباره آموزش و پرورش و برنامه ریزی درسی تحت تاثیر ایده ها و استراتژی های «حکومت ها» قرار می گیرد. تعیین هدف ها، منابع، محتوا، روش ها و فرآیندهای آموزشی و پرورشی تحت نظارت و کنترل آن ها انجام می گیرد. از این رو، تفاوت در مفاهیم و تعاریف برنامه درسی محصول روش های متفاوت برنامه ریزان و مربیان در درک و فهمیدن روابط میان مدارس، حکومت ها و جامعه است(فتحی واجارگاه،74:1376).






"